Despre caracterul necanonic şi antiortodox al stilului nou
Pe lângă faptul că Ortodoxia este atacată din exterior, se face totul ca ea să fie subminată şi din interior. Astfel, una dintre probleme este şi calendarul bisericesc ortodox. Noi, creştinii ortodocşi, ne pronunţăm cu tărie împotriva introducerii stilului nou în Biserica Ortodoxă din Moldova. Cunoaştem din istorie că stilul nou a fost introdus la insistenţa masonilor într-un şir de biserici ortodoxe şi a pus începutul unei activităţi subversive în interiorul Ortodoxiei. Introducerea lui nu este canonică şi conţine în sine trădarea Ortodoxiei. Acceptarea lui atât în trecut, cât şi în ziua de azi trebuie calificată drept un act de complicitate cu duhul fărădelegii antiortodoxe. Bunăoară, mulţi dintre teologii români recunosc eroarea stilului nou, dorind revenirea la stilul vechi în baza canoanelor sfinţilor părinţi.
...când va fi nevoie - şi sângele vostru
să-l vărsaţi pentru păzirea credinţei
şi mărturisirii strămoşeşti
Soborul Bisericesc din Constantinopol, 1583
Nu este un secret că adepţii trecerii la stilul nou sunt foarte departe de adevărata trăire creştinească, de Sfânta Biserică şi de canoanele ei. Cuceriţi de pretinsele valori europene, ei refuză să le vadă reversul, dorind cu orice preţ să ajungă în Europa. Chiar şi cu preţul trădării propriului neam şi a propriei credinţe. În Postul Crăciunului, care este o perioadă de pregătire pentru întâmpinarea marii sărbători creştineşti - Naşterea Mântuitorului lumii, a Domnului nostru Iisus Hristos (7 ianuarie), aceştia, într-o euforie artificială susţinută de mass-media, trâmbiţează că doresc să sărbătorească Crăciunul pe nou, adică pe 25 decembrie, ca apoi să întâlnească, fără impedimente, şi Anul Nou. Dar sărbătorirea Naşterii Domnului cu două săptămâni înainte de eveniment este un nonsens, aflându-se în contradicţie cu canoanele şi pravilele sfinţilor părinţi ai Bisericii. Cine oare dintre noi îşi serbează ziua de naştere cu două săptămâni înainte de evenimentul propriu-zis?
Cu această ocazie, considerăm oportun să amintim că schimbarea stilului din 1923 a fost înfăptuită de odiosul patriarh ecumenic al Constantinopolului, ales nelegitim - Meletie Metaxachis, un aventurier, eretic şi mason, adică anticreştin şi satanist. (Este grăitor faptul că trupul lui Meletie Metaxachis, a acestui lup în piele de oaie, după moarte s-a înnegrit ca tăciunele şi elimina un lichid puturos). Stăpânirea lui nu a fost de durată, însă deosebit de dăunătoare, semănând dezbinare în Biserică. Introducerea, la insistenţa masonilor, într-un şir de biserici ortodoxe a calendarului nou, a pus începutul unei activităţi reformiste şi subversive în interiorul Ortodoxiei.
Se ştie foarte bine că introducerea stilului nou în România a întâmpinat o opunere înverşunată din partea poporului binecredincios. Schimbarea calendarului s-a făcut cu forţa! Oamenii erau impuşi cu brutalitate să sărbătorească pe 25 decembrie: jandarmii umblau din casă în casă, urmărind îndeplinirea ordinului. Chiar şi astăzi unii teologi români susţin că trecerea la stilul nou a fost o greşeală gravă. Renumitul stareţ, părintele Cleopa Ilie, întrebat fiind de călugării noştri de la Noul Neamţ despre stil, le-a spus: „Ţineţi aşa cum aţi ţinut (adică stilul iulian, vechi) şi nu schimbaţi nimic". Este cunoscut faptul că părintele Cleopa sărbătorea şi pe stilul vechi.
Mai larg privind, schimbarea stilului nu semnifică doar schimbarea calendarului, ci şi schimbarea stilului şi a concepţiilor de viaţă. Acest lucru ni-l demonstrează cu prisosinţă Europa, care încălcând poruncile lui Dumnezeu şi canoanele sfintei biserici s-a postat pe calea autonimicirii moral-spirituale. Care este idealul Europei azi? Muncă pentru bani şi bani pentru satisfacerea plăcerilor trupeşti. Aceasta-i tot. Şi aici este începutul sfârşitului.
+ + +
Trebuie să înţelegem că lipsa de discernământ în problema stilului este deosebit de periculoasă pentru mântuirea noastră. Un suflet avem şi trebuie să facem dreapta alegere. Cu cine suntem - cu Sfinţii Părinţi ai Bisericii, cu tot neamul nostru ortodox, care veacuri în şir a ţinut sărbătorile după datina străbună sau cu duşmanii ce luptă împotriva lui Dumnezeu şi sapă la temelia Bisericii noastre pentru a o distruge? Unii susţin că vor să fie în pas cu Europa, cu toată lumea civilizată. Însă cu care Europă? Cu cea care este împotriva lui Hristos? Cu Europa care de mult şi-a călcat în picioare credinţa strămoşească, alungându-L pe Hristos de peste tot: din şcoli, din instituţii, din presă, din Constituţie, din viaţă? Cu Europa, pe care Hristos a luminat-o cu lumina adevărului credinţei şi care acum nu mai are nevoie de El: în Italia sunt scoase crucile din şcoli, în Franţa şi în Anglia este interzis portul cruciuliţei la gât, în Germania, copiii, chestionaţi cu ocazia unui sondaj, nu ştiau cine s-a născut de Crăciun. Şi, dacă Europa nu mai are nimic în comun cu Hristos, atunci oare nouă ni-i în drum cu Europa?
Acelaşi lucru se întâmplă şi în America: cele zece porunci afişate mai mult de două sute de ani în instituţiile de stat, astăzi sunt lichidate, iar ilustratele cu felicitările de Naşterea Domnului „Merry Christmas!" („Crăciun fericit!") brusc au fost schimbate cu „Sărbători fericite!" ("Happy Holidays!"). Chiar şi amintirea despre Hristos îi deranjează.
Aşa-zisa lume civilizată astăzi, lipsită de adevărata credinţă în Dumnezeu, de morala creştină, înoată într-un ocean de păcate şi perversiuni, sfârşitul cărora e iadul. Păcate, despre care auzind buneii şi părinţii noştri, roşeau de ruşine. Astăzi însă perversiunilor li se dă undă verde, adoptându-se legi cu privire la homosexuali, astfel, viciile şi bolile societăţii fiind ridicate la rang de virtuţi.
Vreţi să sărbătoriţi Naşterea Domnului împreună cu Europă anticreştină şi perversă pentru care această sărbătoare nici nu mai există? Sau să ascultăm de sfinţii părinţi ai Bisericii, care erau rugători fierbinţi, postitori, nevoitori ai adevăratei vieţi creştineşti? Ei, fiind luminaţi de harul Duhului Sfânt, au rânduit canoanele şi pravilele Sfintei Biserici, care stau la temelia Bisericii şi nu pot fi nici schimbate, nici revizuite. Acceptând schimbarea stilului, îi considerăm pe sfinţii părinţi mincinoşi. Să nu admitem sacrilegiul acesta! Sau suntem fii adevăraţi şi credincioşi ai Sfintei Biserici Ortodoxe sau - fii ai rătăcirii şi pieirii veşnice! Altă cale nu-i!
Creştinul adevărat, care se străduieşte să-şi trăiască viaţa conform poruncilor dumnezeieşti şi canoanelor bisericeşti, înţelege că păcatul este păcat şi nicidecum nu poate fi virtute. La fel este şi în problema stilului: aici nu pot fi dubii - cine schimbă stilul rânduit de soboarele universale ale Bisericii, singur pe sine se dă blestemelor straşnice ale acestor soboare.
Chiar de la apariţia stilului gregorian (stilul nou), Biserica Ortodoxă l-a negat cu vehemenţă, întărindu-l pe cel ortodox. Patriarhul Ecumenic Ieremia al II-lea (Tranos) (†1595) a mustrat aspru calendarul gregorian (stilul nou) ca fiind o operă a papalităţii şi masoneriei - ostilă Răsăritului Ortodox - şi vedea acest calendar ca o inovaţie caracteristică unui sistem de inovaţii papale opuse tradiţiei Răsăritului Ortodox, considerându-l o armă a politicii papiste de cotropire a bisericilor ortodoxe.
Soborul Bisericesc din Constantinopol (1583) convocat de Patriarhul Universal Ieremia al II-lea, în decretul său trimis tuturor Bisericilor din Răsărit a declarat: „Cine nu urmează obiceiurilor Bisericii şi hotărârii poruncite nouă de cele Şapte Sfinte Soboare Ecumenice cu privire la Sfântul Paşte şi a sărbătorilor de peste an instituite prin buna lege ce trebuie s-o urmăm, dar doreşte să urmeze pascalia gregoriană (stilul nou) cu sărbătorile de peste an, acela cu astronomii cei fără de Dumnezeu se opune tuturor deciziilor Sfintelor Soboare şi vrea să le schimbe şi să le slăbească - să fie anatema, lepădat de Biserica lui Hristos şi adunarea credincioşilor. Voi, însă, binecredincioşilor creştini ortodocşi, rămâneţi în aceea cum aţi fost învăţaţi, născuţi şi educaţi, - când va fi nevoie - şi sângele vostru să-l vărsaţi pentru păzirea credinţei şi mărturisirii strămoşeşti".
Iar patriarhul universal Chiril al V-lea în adresarea sa din 1756 aplică tuturor creştinilor care au primit stilul nou blesteme straşnice ce vizează atât viaţa vremelnică, cât şi cea veşnică: „Iereu sau mirean, să fie lepădat de Dumnezeu, blestemat şi după moarte să nu putrezească şi să se afle în muncile veşnice... Aceştia să moştenească lepra lui Ghiezie şi sugrumarea lui Iuda, pe pământ să fie precum Cain, gemând şi tremurând şi mânia lui Dumnezeu să fie pe capetele lor şi moştenirea lor să fie cu Iuda-trădătorul şi cu iudeii urâtori de Dumnezeu. Îngerul lui Dumnezeu cu sabia să meargă pe urmele lor în toate zilele vieţii lor şi să fie sub toate blestemele Patriarhilor şi Soboarelor, sub veşnica lepădare şi în muncile focului veşnic. Amin. Aşa să fie!".
Aceste blesteme nimeni nu le-a anulat.
Iubiţi fraţi şi surori! Să ne ferim de neascultare!
Bisericile Ortodoxe care au rămas fidele calendarului iulian (stilului vechi) sunt cea Rusă, Sârbă, a Ierusalimului, a Georgiei şi a Sfântului Munte Athos.
În fiecare an în Sâmbăta Mare, înainte de Paşti, la Mormântul Domnului din Ierusalim, doar pe stilul vechi şi numai în prezenţa ierarhilor ortodocşi, are loc Pogorârea Focului Sfânt. Această minune este o dovadă uluitoare a adevărului şi măreţiei Bisericii Ortodoxe.
Cu noi este Dumnezeu!
P.S. În contextul celor expuse mai sus, Hotărârea Guvernului de a declara ziua de 25 decembrie curent drept zi de odihnă este una subversivă, provocatoare, demolatoare de tradiţie şi pe de-a dreptul sfidătoare vizavi de sentimentele religioase ale creştinilor ortodocşi ai ţării. Se ştie doar foarte bine că majoritatea covârşitoare a credincioşilor sărbătoresc Naşterea Domnului pe stil vechi.
Prin această decizie, guvernanţii anticreştini demonstrează că nu au habar de valorile şi tradiţiile acestuia sau le calcă în picioare cu bună ştiinţă.
În numele poporului dreptcredincios din Moldova cerem anularea acestei hotărâri lipsite de temei.
Vedeţi şi:
Comentarii
Fericiţi cei prigoniţi pentru dreptate, că a lor este împărăţia cerurilor.
Fericiţi veţi fi voi când vă vor ocărî şi vă vor prigoni şi vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, minţind din pricina Mea.
Bucuraţi-vă şi vă veseliţi, că plata voastră multă este în ceruri, că aşa au prigonit pe proorocii cei dinainte de voi. (Matei 5, 10-12)
Parinte Anatolie va sustinem si multumim Bunului Dumnezeu ca prin mare Mila Sa Ne-a daruit asa protoiereu ca dumneavoastra!
Sinteti o revista care stiti sa deschideti inima si sufletele oamenilor.
Liolikk, sapun iti rebuie tie sa te speli pe creier de indobitocirea pro europa, liberala, democratica, comunista, homosexuala s.a.m.d.
Slava Bunului Dumnezeu care m-a ajutat sa gasesc raspuns la aceasta intrebare.
Stranger am eenţeles eentrebarea, tot acelaşi răspuns am. Nu eemi doresc nimic, i-au bărbatul aşa cum este. Dacă mă eendrăgostesc, mă eendrăgostesc nu stau să anliazez defecte şi calităţi şi după aia apăs butonul. Am trecut de faza een care am o listă şi dacă nu bifez tot ce e pe listă (inclusiv no1, ce imi ceri tu) nu apreciez, doresc respectivul barbat etcDefectele sunt acceptabile, mai ales daca sunt compensate de calitati. Si au si defectele rolul lor, negativ pentru unii, pozitiv pentru altii. Acuma ma rog, generalizez dar sunt constienta de exceptii de la regula. Ex de defect violenta. Dar barbatii de acel gen nu ma atrag deci, cred, sunt in siguranta.
6KFK4a <a href="http://tjafzwukutbz.com/">tjafzwukutbz</a>
UzMffb , [url=http://qglgtlmbwwvy.com/]qglgtlmbwwvy[/url], [link=http://nudkqomyxcld.com/]nudkqomyxcld[/link], http://pmqgkeosityf.com/
tGELiY <a href="http://przlyupmsslm.com/">przlyupmsslm</a>
9TVHfZ , [url=http://unfxsrzmqlnw.com/]unfxsrzmqlnw[/url], [link=http://elqdyqvnjueu.com/]elqdyqvnjueu[/link], http://sfcmhhixpvkv.com/
Tolea Cibric, ai pus-o. Nu uita de sapun.